| |
|
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this dissertation is to identify and explore the relationships between strategic management tools and techniques and organizational performance. Therefore, at first it was necessary to define the set of strategic management tools and techniques that are most frequently used in current managerial practice among Czech companies, as well as to find a way of measuring organizational performance. Two empirical researches have been conducted: the result of the first research was the identification of the most popular management tools and techniques as well as factors which influence their utilization, namely managerial awareness, satisfaction with them and company size. As a result of the second research, a multidimensional framework of company performance measurement was proposed. Using principal component analysis, four groups of organizational performance outcomes were indicated: financial performance, competitive positioning, customer orientation and organizational integrity. By using stepwise regression analysis, the research confirms that the utilization of strategic management tools and techniques has a positive impact on organizational performance outcomes.
|
| |
|
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The aim of this dissertation is to identify and explore the relationships between strategic management tools and techniques and organizational performance. Therefore, at first it was necessary to define the set of strategic management tools and techniques that are most frequently used in current managerial practice among Czech companies, as well as to find a way of measuring organizational performance. Two empirical researches have been conducted: the result of the first research was the identification of the most popular management tools and techniques as well as factors which influence their utilization, namely managerial awareness, satisfaction with them and company size. As a result of the second research, a multidimensional framework of company performance measurement was proposed. Using principal component analysis, four groups of organizational performance outcomes were indicated: financial performance, competitive positioning, customer orientation and organizational integrity. By using stepwise regression analysis, the research confirms that the utilization of strategic management tools and techniques has a positive impact on organizational performance outcomes.
|
| |
|
Výzkum spokojenosti zákazníků vybrané firmy
Boháčková, Veronika ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kestlová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem, konkrétně výzkumem spokojenosti zákazníků. Cílem práce je analýza vybraného podniku co se týče poznání potřeb a očekávání zákazníků a zhodnocení míry jejich spokojenosti s produkty a službami, které podnik nabízí. V teoretické části jsou vymezeny základní východiska marketingové strategie, která je založena na orientaci na zákazníka, s důrazem na spokojenost zákazníků, metodiku a význam měření spokojenosti a proces řízení vztahů se zákazníky. V praktické části je, kromě samotného výzkumu, návrh doporučení změn podniku s ohledem na jeho možnosti.
|
|
Hodnocení kvality vybraného komoditního produktu
Syrovátková, Irena ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
V dnešní době je kvalita nepostradatelnou součástí každého produktu. Zákazník zohledňuje při koupi nového výrobku nejenom cenu a kvantitu nakupovaného zboží, ale v neposlední řadě vyžaduje převážně jeho kvalitu. Předmětem práce je srovnání kvality vybraných modelů motocyklů podle stanovených charakteristik, jeho vyhodnocení a návrhy pro spotřebitele i výrobce. V práci je představeno osm motocyklů různých značek ze stejné kategorie prodávaných na českém trhu. Uvedeny jsou zde základní informace o jejich základních znacích, tedy technických parametrech, nákladech, vzhledu a možnostech servisu. Na základě těchto stanovených charakteristik byla vyhodnocena kvalita vybraných motocyklů v jednotlivých skupinách hodnocení a bylo stanoveno jejich celkové průměrné pořadí podle jednotlivých výsledků. Pro objektivnost hodnocení byl vytvořen dotazník, jehož zpracování umožnilo lépe vyhodnotit různé znaky kvality a zároveň pomohl zjistit, které vlastnosti motocyklů jsou podstatné do jejich hodnocení zahrnout.
|
|
Možnosti sledování a měření spokojenosti zákazníka
Polívka, Jiří ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá vzájemným postavením firmy a zákazníka v současném tržním prostředí. Významem orientace veškerých podnikových činností na zákazníka. Přínosy z dlouhodobého vztahu se zákazníkem. Uvádí možnosti měření spokojenosti zákazníka. Nahlíži na stížnost jako na příležitost k nápravě a zabývá se důvody odchodů zákazníků. Obsahuje průzkum spokojenosti zákazníků firmy ALCAR BOHEMIA s. r. o. Zkoumá, zda je rozdíl mezi spokojeností velkých a malých zákazníků a konstruuje index jejich spokojenosti.
|